onsdag 6 juli 2011

Tisdag och träning....

Yanni the BOSS igen.....

Vatt lungt och fin på förmiddagen...
jag luskade dock ut var DCI grävt ner sitt grisöra och trodde inte han såg mig......det gjorde han och jag fick springa en runda.......
Hittade lite andra smaskiga och nu mjuka ben att tugga i mig.......

Matte har vatt mycket inne hos kattungarna och gosat....hon säger att dom luktar så gott !?!....
Dom små liven har öppnat ögonen och vaggar omkring....
Mamma Spinna är oxå en skön kisse ....även om hon föredrar DCI så får jag med pussa på henne ibland.....
Jag har ju en egen katt som heter Liten Burma....som är just en Burma.......
Vi gosar varje natt i matte säng......jag tvättar honom ren och fin och han snuttar på sin spene.......har dock ingen mjölk nu men han är nöjd ändå !!
Matte tycker vi är SÅ söta och har tatt massor med foton på oss....som kanske kommer senare....

Det är bara Gissa som inte har en egen katt ännu......men jag tror Nyx har ett gott öga till henne........han ligger nära henne på nätterna....kärlek på G !!!!!!!

Det här med att leva med så många vänner här är kul....det händer alltid nått roligt och jag är aldrig ensam....jag gillar dom andra katterna lika mycket fast Liten Burma är speciell.......
Katterna går före oss vovvar i det mesta här hemma....det är bara att inse att dom är högre i rang...
MOTVILLIGT erkänner jag detta !!!!!!!!!

Man rår inte på nån av kissarna här utan att bli riven på nosen och får en rejäl omgång skäll av matte.....
Matte är stenhård när det gäller katterna det har vi lärt oss "the hard way" :))

 Gissa håller på att inse detta nu efter några smällar på nosen och en vansinnig matte ;)
Hon går undan när dom kommer och har slutat morra på dom......matte är oxå duktig på att ge "the evil eye" och sätter upp pekfingret som en första varning det stoppar oss vovvar direkt......


 Katterna betyder oerhört mycket för matte och hon lägger mycket tid på kel och gos.....ett sting av svartsjuka kan komma ibland :)) då hon håller dom högre än oss

Nu till det roliga som hände....träningen !!!!!
Hon hade bestämt med sin bästa vän Lillemor att vi skulle träna i kväll......
jag blev rastlös runt 16 tiden och ville iväg redan då......men matte sa bara vänta en stund...
Vid 17.30 började hon klä om...träningsbyxorna är en sån självklar signal för oss.....även lilla Gissa fattar det nu !!!!!!

Allt packat och klart i bilen...sele på mig, korv, vatten och så iväg
Som vanligt vid järnvägen börjar vi gnöla och matte höjer stereon  :)))
Lillemor var redan på plast så det var bara att köra på.....

Matte har alltid en träningsplan i huvet ....
och idag vatt jag först !!!!!
En rastrunda och hämta träningskassen(rosa  med Hello Kitty på !!!) och ner på planen...
Jag vatt lite väll laddad så matte började med raka inkallningar, appoteringar och ljudgivning så jagtaggade ner lite...
Sen blev det rutan och åter rutan.....jag gör nog inte riktigt rätt och matte visade och sen gick det bättre......
Så matte vatt riktigt glad när det änteligen funkade.....jag blir så uppspelt och hoppar och studsar !!
Jag är ju fjollig på planen ibland säger ju matte !!!!

En liten paus och sen fritt följ.....var på hugget och gick jättefint men raka sättningar....matte var SÅ NÖJD med mig.....hon tjoade och kastade bollen till mig...
Lillemor och Ute var med nere samtidigt så vi fick springa ihop lite och leka när vi var färdiga

Och nu lämnar jag ordet till Gissa  som vill berätta om sin träning själv !!

Jag då...Gissa  är bara 8 månader och bott på Sibbamåla Zoo ca 6 veckor nu så jag och matte tränar bara korta stunder och igår blev det sitta kvar, fritt följ och apportering
Jag kan lite sen tidigare men matte har börjat matte har börjar om helt...
Att sitta kvar när matte går ut ca 5 meter funkar...jag sitter tryggt och stilla.
Apportering älskar jag !!!!!!! Fullt race ut, glider förbi och tar sen apporten och rusar in till matte....släpper den dock vid fötterna men matte är nöjd ändå och godis kommer......
Fritt följ är ju jättelätt :)) matte är så duktig på att få med mig och fixa raka sättande....
Snart är jag bättre än Yanni !!!!!!

Det var allt från lilla mig !!!!

och nu över till DCI som vill berätta om sin kanonjättefina träning...

DCI här....ja så var det min tur...jag vatt så laddad att jag flippade......hoppade och bet i matte...
 Hon blev INTE glad över 15 nya blåmärken.....

 Hon började med inkallningar......många och långa.......
 Sen kom appoteringar i mängder......jag bara tjöt och sprang....och givetvis tillbaka till matte för att byta mot bollen......

 Matte skakade på huvet och tog ett snack med Lillemor.....
 Jag kunde liksom inte koncentrera mig tyckte matte.....

 Dom kom fram till att springa kunde jag iallafall så budföring kanske funkar.......
 En lång sträcka och jag sprang som fan...
Tjuvstartade hos Lillemor och fick göra om det.......
Det gick galant med väldigt hög fart så jag slirade in hos matte :)))
Belöningen för den fina budisen var träsket......JAG FICK BADA !!!!!!!
Bättre än bollen.....

Yanni igen..!!!!! ( nu har dom kladdat nog på min fina Dell )
Jag tycker att alla var duktiga igår och det gjorde matte med.....
Det hela slutade med att hela flocken fick komma ut och springa av oss !!!!!
och BADA i träsket.....alla vi fem vatt nere och plaskade
Lillemor och matte rynkade på näsorna och kved nått om skitiga vovvar i bilen.......
 Jajemän tänkte vi och dök igen !!!!!!!

Väl hemma vatt vi jättetrötta och flåsiga........fick alltså vänta på maten :(((((




Matte säger att det är farligt att äta efter ett sånt springpass..
Och hon vet väl bäst.....
Vi vilade en timme sen kom MATEN !!!!!
Hon har ökat på min portion med nästan det dubbla :))
Efter att ha kastat is sig maten fick vi efterätt som bestod av varsin grisknorr !!!!!!

Matte vi älskar dig !!!!

Och somnade gjorde vi ovaggade så även matte efter hennes favvoprogram Morden i Midsomer !!!!!


Yanni the BOSS !!! ( och Gissa blir aldrig bättre än MIG !!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar