söndag 3 juli 2011

Festen !!!

Jaha...bara jag igen !!!!
 Sist jag skrev skulle vi på fest....matte hade sett fram mot detta länge.....hon tillhör ju inte den mest sociala skaran av folk....så träffa lite folk blir nyttigt för henne....se det som socialträning !!!
Hon donade och gjorde sig fin med klänning och lite smink och packade med kläder, sängkläder, mat till oss och så förstås sin 1 litare Smirnoff !!!

Packade in oss alla i lilla bilen och på med AC:n s å drog vi......fick en vägbeskrivning som säkert stämmde med verkligheten men inte min mattes......hon stannade och frågade nån snubbe och jag fick inte skälla :((...tycker ju det är så kul och skrämma folk !!!!

Nåja till slut var vi på plast och det var kokhett ute och i bilen ...matte vatt orolig för att lämna oss där..
Och det fick en smart lösning iallafall enligt matte....observa..... ENLIGT MATTE !!!.....Dom vi var hos hade en hanhund och rastgård.....lysande....NOT....jag och Gissa blev inslängda hos Esco som han hette....ståtlig Gråhund på 4 år...Kanonbra::INTE....jag sitta i en rastgård med en okänd hane...NEJ !!! Kommer aldrig att förlåta detta geniala infall !!!! Men jag hade liksom inget val....motstävigt asades jag i där...Gissa, den lilla svikaren, tyckte det var jättekul !!

Jag satte honom på plats direkt och sa att jag var BOSS !!! Okey sa han och trackade Gissa istället.....Jag satte mig i ett hörn och påbörjade tjurigheten Allan !!!!!!
DCI fick gräddfilen och ligga bunden utanför rastgården på en filt.....VARFÖR !!!!! Orättvst att han ska ha det bäst !!!

Efter 2 timmar hade Gissa oxå fått nog av uppvaktningen av Esco och sa ifrån......han ville bara sätta på :))...
Det ramlade in mera folk och vovvar och alla hälsa på DCI och sen på oss stackare som vatt instängda...jag tjurade fortfarande och folk ville hälsa men jag bara blängde på dom....och då kom dom in till oss istället och då vatt det helfestligt att bli klappad....
Men matte , den svikaren, tittade jag inte på......

Försökte protestera genom att gnöla och bad Gissa att skälla men vi kom inte ut för det !!!!
Jag tyckte att jag skulle fått va med lös och rasslat omkring och blitt klappad....nu fick liksom DCI all den uppmärksamheten :((
Ska väl erkänna att han var riktigt duktig och jättevänlig mot stora som små......

Sen tändes grillen precis jämte rastgården och dreglet rann...MAT.......fick smaka en bit var av matte senare och det vatt gott.....
Matte minglade omkring med sin flaska och hade riktigt kul och hade ändå koll på oss så inget hände...
Alla satt på filtar och njöt av musiken som killarna spelade.... matte hade satt sig hos DCI och gosade med honom och då kom ett gäng och gjorde dom sällskap och hade en BOLL med sig som DCI fick leka med !!!!


Det blev bara för mycket och jag protesterade högljutt utan resultat......Bollen tillhörde en söt 11veckorsvalp som var där med sin familj....DCI hade hälsa på honom innan på kvällen...jättesöt liten sak !!!!

Bollen då ja.....finns inte mer.....DCI drog av snöre när dom kampade med honom och sen dödade han bollen i flera delar...


Matte skämmdes och bad om ursäkt och sa att det där var ingen schäferleksak precis :))


Kvällen förflöt lugnt och matte höll sig i schack och hade roligt....och inga stor pinsamheter att rapportera om...tyvärr


Nästa absolut hemskaste var att vi fick tillbringa i rastgården och även DCI....Dom tog in Esco och satte in DCI till oss.... Skulle jag sova UTE !???!!!! Jag som alltid sover i sängen hos matte...nej ju J:::::R !!!!! Men som vanligt lyssnade ingen på mina protester men matte ska få igen ...var så säker !!!!
Matte kollade till oss vid 05,30 tiden och då sov vi...och matte rasslade in och sov hon med....efterhand sen vakanade folket och vi började prata ....jajaj skälla då !!!




Matte rasslade med upp och hottade till sig och satte oss i bilen och några timmar senare var vi hemma igen med en astrött matte !!!!
Det blev bingen direkt härhemma...vi vatt oxå jättetrötta efter denna kväll och natt i en rastgård !!!



Sen nu ikväll har vi vatt på klubben och matte har haft kursavslutning igen....och som förra gången så fick vi inte vara med......

Vi satt lydigt kvar i bilen och gnölade lite......
Grillen tändes och korven komm fram....då ville jag vara med och talade om detta högljutt och matte KOM och släppte ut mig........YIPPPI !!!      Säkert skuldkänslor från igår hehehe...kommer jag att spela på länge.....hehehe
Tiggde korv av alla och pussade på en valp och var i centrum igen....där trivs jag bäst !!!!!
DCI och Gissa fick inte följa med och det hördes...... DCI ylar som en varg.......

När allt med kursen vatt klart fick vi alla springa av oss på planen och DCI dök som vanligt i träsket.....

Även jag och Gissa var nere och vände i sumpvattnet till matte INTE stora glädje...
30 min senare va vi på väg hen igen till MATEN !!!!!



Mat och sängdax och där är vi nu !!!!!!!

Yanni the BOSS !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar