lördag 9 juli 2011

Rastgård och smask.....

Hejhopp alla därr ute, Yanni igen !!!!!

Igår vatt det en slapp förmiddag för matte hade tappat sin SUG !!!!! vad det nu är för nått.....vi vovvar har inga sånna konstiga problem........detta ventelerades på FB och dom kom fram till att alla sugar hade stormöte med en brakfest och inga planer på att återvända denna dag........

Så matte fick dammsuga, torka golv och bädda utan sin sug.....
Hade hört att hon funderade på att åka till Tosia Bonnadan och spana lite
Tyckte gott och väl att hon skulle det.....ingen baktanke alls.....inte .....bara lite då.....
Vet ju att vi alltid får nått gott när matte vatt på marknad......finns ett stånd där som heter Hundtugget som säljer jättemycket smask !!!!!

Nåja hon gjorde sig iordning och sa att vi skulle bli hemma....det var varmt och ville inte ha oss i bilen....
Vi fjollade omkring inne så hon blev tokig och slängde ut oss med dunder och brak..

Blir alltid så upphetsad när nått ska hända.....säkra signaler om rastgården är att det läggs fram godis på bordet vid dörren......vatten kannan fylls på.....och jag flippar !!!!!
 DCI och Gissa följer mitt exempel med så vi alla flippar.....men sist matte !!!!

Nu satt vi utanför dörren och pep, så änteligen kom matte med allt till rastgården..... DCI var först sen Gissa och sist jag....jag menar hon kanske har ändrat sig och vi ska följa med i bilen och dit ner vill jag inte vara sist.......men dock inte denna gång..

Alla skuttade in och matte fyllde tre skålar med vatten och mumlade nått om ge fan i å välta dom nu DCI....hihihihi....han är nämligen vattenskålsvändareexpert !!!!

 Vi fick vårt godis och matte körde......jaha och nu då.....tråkigt ....
 DCI skäller ju på allt så varför inte hjälpa honom att skrämma bort löv, katter och skator...
Gissa grävde ett hål och gömde sin leksak i.....jag grävde fram den och så höll vi på ett tag.....

Jag hoppade upp på min koja och spanade läget över tomten och allt var lugnt så jag vilade en stund...
DCI och Gissa busade vidare och höll ett jäkla liv.....att en leksak kan göra två hundar så hjögljudda !!!
Men dom tröttnade med efter ett tag och lade sig att vila.....nu var det tyst !!!! Tycker nog grannarna om :)))

Efter vad jag tycker vad en hel evighet så kom matte hem......och vad vi tjöt och ylade......LYCKA !!!
Hon hade saker i handen och jag visste att nått skulle vi få.....
Ett megarace runt huset och hopp och studs......

Väl inne och lite mera samlade så satt vi tre och tittade när matte tömde påsen......kattleksaker och kattleksaker...men va fan.......OCH så kom tre grisöron fram.....JÄTTELYCKA !!!!!
Snabbt som ögat snodde jag år mig mitt och ut på tomten och tuggade.....likaså Gissa och DCI.....
Dom var sega och ljuvligt goda och det var värt att stå i rastgården för detta !!!!!!!

Vår matte är bäst !!!!!

Hon började inreda kisserummet med ett "kattgym" och bollar ....men dom är ju så små ännu.....men vår matte älskar sånt.....köper jämt till oss fyrbenta...inte några dyra saker ...bara småsaker som förgyller tillvaron:)).....

Kan vara en filt eller grisöron ......minibollar och småmöss till katterna.....godis gillar hon med att köpa till katterna som hon sprider ut på deras klätterställningar som dom får leta efter....eller vi...NOT..

Det har vatt en fin dag för oss och säkert för matte med....hon verkade nöjd och glad.....
Vi la oss tidigt och har sovit gott inatt ...iallafall vi.....matte har ränt runt lite...

Jag har hört att det blir bad idag när hon har vatt i solen lite......
Hoppas att Ute och Robbin kommer med !!!!!!!!!


Yanni the BOSS !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar