måndag 4 juli 2011

Orättvisa och grisöron....

Hejhopp BOSSEN här !!!!

Efter en hemsk natt där matte inte sovit alls utan bara pillat, klappat och PRATAT hela natten så är vi rätt pigga. Intog soffan för att få sova......

Matte hade smitt planer på att ta Gissa på en egen idag....det hörde jag henne säga till Gissa inatt...
Jag blev genast lite svartsjuk......blir mycket lätt det......vill ha matte för mig själv !!!
Men okey då, hon kan behöva lära sig att uppföra sig :))

Matte låg länge och rasslade inte upp föränn efter 12 på dagen efter några timmas sömn......
Satte sig vid datorn och nått var tydeligen fel   
Det hördes på alla svordommar som kom......
Helt plötsligt rasslade hon i kläderna och sa att vi skulle sitta i rastgården..........

Här har vi en fin rastgård och det är rätt trevligt att sitta där ett tag och jag trodde att vi alla tre skulle vara där men icke !!!
Hon satte bara in mig och DCI ....Gissa fick följa med i bilen........det skulle nog bli en stadsrunda för dom iallafall trots att matte fick eld i baken....

Vi fann oss i vårt öde och ängnade tiden år att skälla på typ allt.....skator, katter, löv mmm...
Jag vet att matte inte tycker om detta....hon skäms och är rädd att vi stör våra grannar.......hundskall hörs ju långt
Men sånt fattar ju inte vi :)))

Efter ett bra tag kom bilen och matte hem igen ....vi var knäpptysta och matte berömde oss.....
Men vi är smarta vi....vi har öron och har ju givetvis hört lilla V8:n  på långt håll......tror inte matte fattar detta :))

Nått stämde inte....Gissa luktade inte som om hon gått på stan utan som om hon vatt hos LILLEMOR; ROBBIN OCH UTE !!!!!!!
Hon hade träffat dom utan mig !!!!!!! Straffbart och avundsjukan tog över....jag morrade lite extra på henne och sa lite andra fula saker med......

 Hon berättade att matte och Lillemor tagit med henne in i affären....jättemycket att nosa på och Robbin hade visat runt henne på gården....SÅ mysigt hade det vatt.......AVIS !!!!!
Sen kom det även fram att matte hade klippt klorna på Robbin och Ute.......och Gissa.....hehehehe.......
Lite mindre avis nu.....

Väl inne igen så tyckte matte vi vatt SÅ duktiga ....det brukar betyda gotte och vi fick varsitt stort grisöra.......SMASK !!!!!!
 Jag älskar grisöron.......
La mig ute och gnaskade på mitt.......DCI grävde ner sitt vid stenhällen och låg där och vaktade......hade jag ALDRIG kunnat göra med ett smaskigt grisöra !!!!!
Gissa låg kvar hos matte och åt sitt

......får en känsla att hon tror sig vara speciell efter dagens utflykt.....
Och det kan hon få göra tycker jag för hon är rätt söt liten slyngelvovva.....

Nu har vi fått kvällsmat och matte är inne hos kissebarnen och gosar......dom har öppnat ögonen och vaggar omkring på ostadiga ben.....jag vill med vara där inne men matte säger att jag är för ivrig och bara slickar och puttar runt dom......Men DCI får han....hummm.....

Snart är dom stora nog för att få vara med härute i soffan och då kan sköta om dom då.....
Det här med DCI och kattbarnen....... Lilla Spinna (mammakatt) och DCI har ett speciellt förhållande och hon är hans lilla kisse......hon avgudar DCI och sover hos honom....mellan framtassarna...
Så matte tycker det är ok att han är med och spanar in dom varje dag......
45 kg hund gosar med 400 gram kattunge:))

Nu pep matte nått om att hon vill ha tebaks datorn.....så jag får väl avsluta nu då !!!!!

                                                                 Yanni the BOSS !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar