torsdag 7 juli 2011

Softat och tatt det lugnt...

The BOSS här igen......

Änteligen lyckades jag snatta till mig datorn av matte......hon sover nu.....
Dessa två dagar har vatt lugna och sköna.....inget direkt har hänt...matte har haft riktigt ont och legat mycket

Men i onsdags kväll vatt vi iväg en sväng....matte skulle hjälpa en vän med vovveproblem....hon är riktigt duktig på stökiga vovvar vår matte !!!!!! Och använder oss som hjälpmedel....många gånger har vi hjälp till och fixat vovvar fast mest ägare......
  Det är därför vi är så väluppfostrade...hihihihi.....

Det var en vovve som börjat göra utfall mot folk och hundar som går förbi på vägen...aldrig gjort detta innan men nu har familjen skaffat en liten valp.....som då dessutom tatt över detta beteende :((...Deras matte bad om hjälp så vi kom.....
Såklart vaktar han valpen men det är inte önskvärt av matte...
 
Vi tog bilen till en parkering i skuggan och matte tog med mig i koppel....jag hade ingen aning om vad vi skulle göra....spännande.....i andra handen hade matte en Pet Corrector spray.....tryckluftsrpay...alltså inget farligt....bara obehagligt och det låter fssssssss.....veta detta av egen erfarenhet....hummmm.....mitt gnölande i bilen fick ett abrupt slut kan jag säga :))))

Ja iallafall vi gick på vägen och jag kände hur matte koncentrerade sig och där kom hunden !!!!!! Som sjkuten ur en kanon och vrålskällde.....och jag stod bara stilla och var tyst
 Då kom sprayen och hunden försvann som en avlöning med svansen mellan benen......hehehe... vi gick vidare som om inget hade hänt och vände.....denna gång kom ingen vovve....han stog på trappen hos matte och fick korv och beröm av henne.....

 Men min matte är smart så hon satte in mig i bilen och tog lilla Gissa istället och gick som vi gjorde....ingen vovve !!!!!
Han stog och tittade bara ...kanonbra......

Då tog matte ut DCI.....dominant och halvobstinat hane.....

 Han har hög svans och säker kroppshållning..... gick mot staketet ....och där kommer hunden som bara fan......matte var blixtekvick med sprayen och han blev åter paff och sprang in till matte ....DCI fattade inget och gick vidare....vände och gick tebaks och ingen vovve !!!!!





Vovvens matte var helnöjd och vi hoppas att detta räckte.....annars kommer vi tebaks !!!!!
Matte blev inbjuden på fika och så även vi.....hurra....NOT.....dom hade höns och får så matte avböjde vårat besök pga av att det kan bli höga skadestånd :)))) vad tror hon om oss !!! Så det blev bilen för oss :((((
men matte fick te och hembakt wienerbröd ( som är hennes passion )....och efter mycket hundsnack och skratt åkte vi hem igen !!!!

Torsdagen bestod av tomten....matte helkass och låg hela dagen...vi skulle igentligen vatt i Växjö men det blev ändrat...tur i oturen för matte.
Vi roade oss med att gräva upp och ner tuggben....leka i gjyttjebadet på stenhällen och mycket annat som innebar skitiga vovvar.....
Matte kastade även ut lite torrisar som vi fick leta efter...det är kul att få äta kattmat lagligt :))

Idag verkar matte mycket bättre och jag har hört nått on Tosia Bonnadan i Ronneby och hälsa på en mycket kär vän till matte......risken är väll att vi inte får följa med då det blir för varmt i bilen...men matte brukar ju alltid köpa nått gotte till oss på markander så det är bättre att vara i rastgården....

Rapport om detta kommer.......
                                                                           Yanni the BOSS !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar