onsdag 13 juli 2011

Gammelhusse.....

Yanni på G igen....
Igår vakande vi efter en natt utan på hitt och påhopp av katterna....matte sovit rätt ok och vatt på gott humör....vi sprang på tomten och grävde i våra jordhålor.....matte visste inte vad vi skulle göra...lite tråkigt att bara vara hemma och DÅ ringer hennes mobil....jag hörde hur glad hon blev och tänkte det vatt Lillemor men det vatt GAMMELHUSSE !!!!!!!!!

Jag tjuvlyssnade vidare och hörde Tingsryd, fika på Börjes och marknad......JA, VI SKULLE DIT !!!!
Matte rasslade in i duschen...vad den nu är bra för....vi bara skakar oss så är vi fina igen...

Sen kom hennes vanliga problem...vad ska man ha på sig !!!!
KLÄDER , TYP !!!!
Hur svårt kan det vara då ???  Jag har bara en kostym så jag har ju inga sånna problem.....kan bara variera mängden päls....

Änteligen hittade hon nått att ta på sig och vi var på väg,
Jag sitter i baksätet med en svindyr säkerhetsbältssele och hade råkoll på vägen !!!
Det går rätt fort för matte att köra till Linneryd...80 + 80 är ju 160 tycker hon...... och Mercan har ju en V8 på 300 hk så vi vatt framme fort :))))

SÅ SPÄNNANDE !!!!!
Gammelhusse väntade ute på tomten och jag försökte ta mig fram i passageraresätet men det tog stopp.
Jag ville UT och hälsa !!!!

Matte knäppte loss mig och som en kanonkula for jag ut och hoppade och slickade i ansiktet..
Han bara kramade mig och skrattade...jag vatt tokfjollig ..pep och gnölade.....han är nog den jag tycker bäst om efter matte...såklart !!!
efter ett race på tomten och flera hopp och pip så vatt det ju dom andras tur att hälsa med...

Matte släpper oss bara en och en för det finns inget staket .......
Nu fick Gissa komma ut......Gammelhusses hund....han har betalat henne åt matte så han skojar om att det är hans :)))...Och Gissa har ju vuxit till sig sen sist så han vatt så impad över henne.....men han gillar ändå mig bäst !!!!!!

DCI gjorde som han brukade...skiter i folk och springer runt och kissar....
Typiskt hanar..tror jag..
Men efter en kissrunda så fick även han en kram av gammelhusse och fick beröm för att han är SÅ VACKER !!!
Det är han faktiskt...urvacker och bra i huvet brukar matte säga !!

Nu när allt hälsande vatt över satte vi oss tillrätta i lilla bilen och drog till Tingsryd....
Matte körde ovanligt städat och tyst...ända tills vi kom fram och en idiotjävel körde ut framför henne...DÅ kom alla fula ord igen....tänker inte skriva ut dom här inte.....

Efter många om och men fick vi en fin parkering i skuggan medan matte gjorde ett ärende....
Gammelhusse stog kvar vid bilen och skröt om oss....folk tyckte vi vatt så fina och TYSTA !!!
Inte fan kunde vi skälla när han stog vid sidan....

Matte vatt strax tillbaks och vi skulle tvunget flytta bilen...hon ville inte vara så långt borta ifrån den sen.....
Så efter ytterligare svordomar och hot om stryk ställde hon bara bilen i skuggan bakom gamla Börjes....lite långt ut i vägen....och satte upp sin lilla skylt : URSÄKTA PARKERINGEN !!
HUND I BILEN!!! i framrutan
Satte i hänglåsen och pinnen och så skulle dom gå och fika !!!

Dom kom snart tillbaks för att kolla till oss med vatten och så...allt vatt lugnt...vi låg och sov ...Matte tar ut Gissa för att gå en sväng bland lite folk och hundar....rättvist, NEJ, men hon behöver det......
hon skötte sig bra,,,blev rädd för hästarna men matte hade lugnat ner henne.

Gammelhusse träffade nån han kände och skröt lite och då sa gubben: Är det en av dom i bilen på baksidan ?? Ja det var det ju...han så då : Vilka OTROLIGA HUNDAR, jag har gått förbi flera gånger och dom har inte sagt ett ljud !!!! Tror ni att Gammelhusse och matte blev stolta !!

Gissa fick lite kel och beröm för att hon är så lugn...
Sen bar det in i affären..Gissa vatt förundrad över allt som fanns där....ben, grisöron och en massa annat gotte !!!
Gammelhusse köpte det hon valde ut...och tänkte även på oss...

När dom kom tillbaka fick vi GOTTE!!
Nu tyckte matte det var dax att köra igen....
Väl hemma i Linneryd tankade gammelhusse upp Mercan åt matte....
Hon blev SÅ glad !!

Och vi fick springa på tomten en och en igen....jag satt hos gammelhusse och bara blev kelad.....
han är så BÄST !!!!
Så efter 2 timmar var det dax att vänta fronten mot Sibbamåla igen.....
Vi vovvar vatt så nöjda med allt kel och gotte vi fick så vi sov hela vägen hem och  drömde om nästa besök i Linneryd !!!

Väl hemma vatt matte rätt slut i kroppen och la sig på soffan och vilade lite....vi låg på tomten och pratade igenom dagen och kom fram till att det var det bästa på länge....
Resten av kvällen blev lugn och matte bara väntade på Morden i Midsomer !!!

Sen somnade vi i en stor nöjd hög i sängen !!!!!

Yanni the BOSS !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar