torsdag 14 juli 2011

Bästa vänner och löp......

Hallo alla.. löptiken Yanni här...

Igår vatt en halvseg dag...vi gjorde inget på förmiddagen...jo just det Gissa drev matte till vansinne genom att snatta saker och bära ut....hihihihi....pennor , en sax !??! och ett förstahjälpen kit !!
Matte vatt lite lagom trött på henne....och gav oss varsitt stort ben....Gissa visste precis vad hon gjorde..

Hon har dresserat matte bra....och det gynnar även mig och DCI.....
Vi låg och tuggade och hade mysigt när matte ringde Lillemor.....hennes bästa vän.
Och JAAAAAAA...vi skulle dit.....

In i bilen och iväg...matte körde lilla hållet och det är grusväg...och brekas på bilen :))))
Hur kul som helst tycker matte.......

Väl framme vatt det ett bra hallå i bilen...vi liksom skrek och ville UT !!!!!
Jag tog föraresätet och mellan mattes ben så vatt jag ut på två sekunder.......
Ute och Robbin som är våra bästisar sprang längs staketet och skällde...

Matte släppte DCI och Gissa med sen vatt cirkusen igång !!!!!!!!
Vi ville in och dom ville ut vid grinden så lite kaos uppstod......
Ljudnivån vatt hög och matte försökte överrösta oss.....

Tillslut vatt vi alla fem på rätt sida staketet och vi rusade runt och skällde och lekte...SÅ KUL !!!!!
Matte och Lillemor har inte setts på en vecka och pratade nästan i mun på varann !!!
Matte hade med sig sin Furminator som Lillemor ska kamma ur Ute med så vi skulle gå upp i skogen och kamma....

Matte öppnar grinden och vi iväg i 120....
Sen hör vi matte vråla KOM HIT !!!!!!!!
Vi tvärvände och sprang tebaks även Robbin och Ute....

Uppe på vägen kom nämligen en mycket hundrädd kvinna gående.....
Hon bor ovanför Lillemor och går förbi ibland......
Matte blev SÅ GLAD att vi kom på inkallning...vi vände på en femöring sa hon stolt !!!!

 Vi fick gå in på tomten en stund tills kvinnan försvann....
 Sen vatt det full rulle upp i skogen....
 Lillemor och matte är ungefär lika handikappade så dom kom sakta efter....pratandes !!!

 DCI drog mot träsket och blev jättebesviken då det vatt torrt....desto gladare blev matte !!!!
 Ute blev av med halva sin päls :))....även Robbin fick känna på den...

 Matte och Lillemor bestände sig för att utöka skogsrunda och vi fortsatte ut på grusvägen...och där växte smultron och hallon ....inte till oss men Lillemor och matte smaskade i sig !!!
 Dom spanade även efter kantareller...såg inga ...för dom som fanns åt Gissa upp !!
Hon hittade ett gäng och gluffsade i sig....tokiga hund !!!!

Vi fortsatte vårt springande och for omkring och jagade varann.....
Efter en timme tacklade vi av och luffsade bara ...trötta och nöjda så var vi vid grinden igen,,,
Matte fick en kopp te och en liten kaka...och dom pratade om allt och inget i två timmar medan vi var  på tomten och bråkade om en blå katt och en tennisboll....kul det med !!!

Vid hemgång är det svårt att slita sig från sina vänner...både för fyr och tvåbenta.....Lillemor och matte stog nog vid grinden i 40 min och pratade !!!Att det finns SÅ mycket att prata om visste inte jag :))

Väl hemma sen fick vi som vanligt vänta en timme på maten....
Jag somnade i sängen och DCI och Gissa hos matte vid soffan....
Det har vatt en sån underbar dag för både oss och matte....bästa vänner hela gänget !!!!!
Kvällen och natten har vatt som vanligt...matte tassar runt och mumlar på nätterna och sover kasst...men det gör inte vi :))

Idag på morgonen sa DCI till matte att det är nått med Gissa....matte kollade och visst...hon LÖPER...
Vad bra sa hon och tänkte att jag med kommer i löp snart !!!!
Men vad tror hon...att jag skulle låta en slyngelhund löpa utan att jag med gör det !!!

JAG ÄR JU ALFATIKEN HÄR !!!!

Efter en stund så kollade matte mig med ...och ja jag löper !!!!
Matte tycker det är jättebra nu för då behöver DCI inte lämnas bort två gånger.....Han bor hos Lillemor 1-2 veckor när vi är i höglöp...inga valpar här inte !!!!!

Idag är det risigt väder ute...dörren är öppen men vi alla ligger inne....även alla kissarna håller sig inne...
Jag vet att det är träning på klubben ikväll men vet inte om matte är så sugen i detta väder...vi får se..framåt dagen...nu gnisslar matte och vill ha datorn tebaks så hejhopp till nästa gång !!!

Yanni the BOSS i löp !!!!!

1 kommentar:

  1. Hej Yanni !
    Jag tycker det är jättesmart att du passar på att samlöpa med Gissa.

    Kramisar från Labans matte

    SvaraRadera