torsdag 30 juni 2011

Sovsvampar och rymmningsförsök !!

Yanni här....
.Ännu en rätt tråkig dag här på Zooet. Vi sov länge och var trötta sen simmet igår...lite träningsvärk ska jag erkänna :)).
Matte somnade vid 3-tiden inatt och behövde nog sova. Sen fick hon ett ryck och kastade sig över gräsklipparen och drog ett race...nån hade nämnt regn.....den gav upp när hon nästan var färdig och ville ha mera mat och dunken var tom.....hehehe....så resten av dagen tittade hon på TV och vi tuggade ben och vandrade ut och in...ingen lek idag inte....
Kvav tryckande värme gjorde att ingen ville leka och stoja

Vid 17 tiden åkte vi till klubben och först hämtade vi upp Sarah, en kompis till matte som har små ludna vovvar. Och idag hade hon inte Laban med...jag tycker om att skälla på honom när han ska in i bilen.......fast jag gillar honom lite trots att han är liten och inte schäfer.......

Torsdag betyder kurskväll och då får jag vara med !!!!!
Matte och Sarah förbereder planen och donar lite och jag laddar........JO, matte kommer och släpper ut mig...lös....alla halsband till oss ligger på tork hemma sen igår.....och jag är lydig !!!!!
Det är SÅ kul att träna med matte...vad vi än gör !!!
Idag var det rallylydnad och jag var kvick vid skyltarna...ibland gör jag dom liksom själv :))   Ja, jag kan ju skriva......
Blir lagom fel och gör om, gör rätt !!!
Första halvtimmen försvann fort och det blev fika och vatten till mig + vila i bilen....

Människorna började röra sig och fikat vatt över och matte kommer .......och TAR DCI ISTÄLLET FÖR MIG !!!!!! FYYYYYYY !!!!
Han blev ju givetvis jätteglad och lullade med med.....jag led och satte mig fram och hoppades att matte skulle se mig men inte det inte !!!!!
Jag hörde hur bra DCI va och hur duktig DCI var.....och det är han ju med..(svårt att erkänna det)
så jag kröp bak och klurade på hur jag skulle få mattes uppmärksamhet och fick en genial idé...
Jag hoppade fram och pressar mig ut genom den nedrullade rutan.....och fastnar....typ..
 Det sitter folk vid bordet som ser mitt dilemma och skriker på matte ....att din hund är på väg ut genom fönstret....jag tänkte NU kommer hon nog men icke !!!!
 Hon bad bara tjejen att dra loss och släppa ut mig....
Matte tror att jag tror att hon vann...men jag kom ju UT !!!

Jag trodde hon skulle bli rädd och komma och rädda mig men hennes kommentear va: Hon är ju lite tjock så ut hade hon inte kommit iallafall.....SCHYSST !!!!
Väl ute fick jag springa ner till planen och hon vatt inte alls arg utan släppte DCI med så vi fick ett litet race....utan Gissa....

Väl inne i bilen igen kollade faktiskt matte på rutan och hummade lite.....så orolig blev hon nog ändå...men hon behåller ju alltid lugnet så.....
Nu var det lilla Gissas tur att gå ut en sväng och springa lite ...hon hälsade på några som var kvar och fick beröm för hon är så fin och lugn....sen blev det hemåtfärd och mat !!!!!

              Yanni the BOSS !!!! (och jag är INTE tjock !!!)                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar