tisdag 28 juni 2011

Dom andra fyrbenta.........

Godmorgon alla därute. jag lovade en presentation av dom andra fyrbenta här på Zooet..och vem är bättre att göra det om inte gamlakatten Spökis !!! Så över till honom

 Humm...ojdå..jaja...Jag är alltså Spökis och så gammal är jag inte ....bara 15 år.
Jag ska försöka göra detta rättvist och inte tala om alla fula saker om dom andra katterna här...
Jag är en svart/vit ståtlig hane med blomkålsöron..bara skratta ni...dom gör mig speciell säger matte.
I 11 år har jag hart samma matte och bott på två ställen med henne och hon är snäll och dreserbar.Hon har lärt sig att jag vill ha blötmat varje dag och att jag vill sova på madrassen med stort M..och det får jag givetvis göra...men nu nog om mig!!

Det finns 6 katter till som är bofasta här.

Liten Röd--en 10årig honkatt som är lite annorlunda och kommer och går...Hon är skygg och gillar bara mig..borde hetat Fräsan för det är hon bra på

Jasen--En 6årig långhårig hankatt som är grårandig/vit med ett eget "sutte" i form av en plattkatt...inte så manligt...han är även mkt håröm vilket ger matte problem då han tovar ihop ibland..

Ståliz--4årig obstinat hankatt som driver matte till vansinne minst en gång om dagen..hehehe...han svassar omkring och är dryg mest hela tiden...jamar och klöser...men är ändå på nått konstigt sätt mattes kelkisse...

Lilla Sopan--syster till Ståliz och helt normal.."mamma" till Liten Burma och en söt liten flicka

Liten Burma---är just en Burma...en renrasig brun trevlig hankatt som inte gör mkt väsen av sig...har en konstig relation till Yanni...humm...

Lilla Spinna---hittad i ett dike och nu mamma till tre små pipande saker på 5 dygn...

Och så har vi två inneboende Dampkatter...Dio och Nyx...1-åriga halvgalna fd. innekatter som nu ska lära sig leva ute..hahaha..många goda skratt blir det...mkt kelna och matte verkar gilla dom trots allt dom hittar på...

Så nu är vi 9 vuxna och 3 småttingar här och alla vi funkar ihop och matte försöker gosa med oss alla varje dag...jag gillar dock bara att bli kliad i nacken och absolut inte bli buren....kelar bara på mina villkor som alla andra av min fina art.....

Jag kan skriva mkt mera om mina undersåtar men vill inte vara elak :)) Det kommer ska ni se...
jag lämnar tebaks tassen till Yanni....eller inte ...hon är ute och äter rottweiler !!!!
               Spökis the real BOSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar