onsdag 29 juni 2011

Sol och avundsjuka.....

Hejhopp all ....det är jag, Yanni, fick inte låna datorn igårkväll för matte orkade inte starta uppden :((......så jag tjurade och snodde madrassen M...

Igår då alltså....hummmm.....matte hade svårt att sova och plågade livet ur oss all med sitt ppillande och plockande. Slutade med att hon blev ensam i sängen och vi sov i soffan....vid 04.00 tror jag att hon slocknade så det blev sen frukost för oss......så är det här ibland eumä att matte inte alltid mår bra.
Vi är vana och vet inget annat än att hon inte alltid kan gå och har ont hela tiden, men hon är ändå den bästa matte man kan ha !!!!
Igår skulle matte sola och vara i värmen för ledernas skull, så hon asade ut en stor fin filt till oss på gräset........trodde jag...GÅ VÄCK !!!!
Den var tydeligen bara hennes, handuk och kudde tillkom och så matte så klart
Likt en strandad vithaj låg hon och morrade om vi kom och ville gosa och slicka....
Så vi fick varsitt tuggben så hon slapp oss...MUTA !!!!
men efter 3½ timme så var färgen på matte ungefär som på hennes coca-colaburk......dax att gå in kanske.......HEHEHEHE !!!!

Jag hade hört orden klubben, rallylydnad och korv så jag visste att nått var på G
Matte in i duschen och i kläder och så var vi på väg !!!!
Jag älskar och TRÄNA !!!!! Jag är duktig och bäst !!!!!!

Järnvägsövergången kom och likaså vårt ylande...matte höjer stereion och vi gnölar högre !!!!
Väl framme vatt vi halvgalna i bilen och matte morrade som vanligt och muttrade nått om inte normala hundar, byta ut dom, skänkes mot annoskostnad mm

Matte lämnade oss i bilen med nån förklaring om kursavslutning, inte nån av oss, stanna kvar och var tysta !!!
INTE !!!!
VI skulle inte vara med !!!! VA !!!  MOBBING !!!! TASKMÖRT !!!!!
Då kom jätteutbrottet och vi alla tre protesterade högt och ljudligt....
och matte bara gick....snyft...

Det gick ett tag så¨kommer matte tebaks och tar ett koppel och tar ut.......GISSA !!!
Vad nu då ????? Det är ju alltid jag som få vara med på rallylydanden....jag är ju BÄST !!!
Jag blev skitsur och satte mig i framsätet för jag vet att matte inte gillar det...
Det är allså nått som har slatt slint i huvet på matte....vad kan den lilla råttan visa......hummmmm....sur...sur...sur....

Men så kom sanningen fram...hon lånades ut till en elev som inte hade sin hund med sig.........
Vad skönt att det inte vatt jag......eller DCI....ingen av oss kan lånas när matte är med..
Min avundsjuka försvann och jag kröp bak till min plats och vilade lite.
Gissa kom tillbaka med sin "nya" förare och berättade hur kul hon haft och vad gott godis hon fått
Jag bara suckade och sa....Det var ju inte med vår matte så det gills inte !!!!.....
Lite avis iallafall....jag gillar ju godis...

Det grillades korv och det missade ju vi inte.....hoppas....hoppas......
När allt väl var över och det var dax att åka hem kom matte med tre korvar !!!!!!!
Hon hade inte glömt bort oss...lite brända var dom men ack så gott !!!

 Väl hemma så stöp matte i soffan efter vår kvällsmat och det var ju Morden i Midsomer på TV  och det älskar hon !!

 Jag passade på att smyga upp i sängen och inta madrassen M........SÅ skönt....
Gissa låg hos magtte i soffan och DCI på golvet vid hennes fötter......nått säger mig att hon var nöjd och glad igår och hade haft en bra dag trots all smärta......
 Det har vi alla djur haft iallafall......ännu en dag på Sibbamåla Zoo är över !!!

                                                                      Yanni the BOSS !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar