måndag 27 juni 2011

Sommarvärme och kvällsbad...

Ja nu har matte släppt datorn så jag kan skriva om denna dag..imorse var matte inte pigg i rygg och leder så det blev sovmorgon och sen frukost..rätt mysigt att gosa alla i sängen ända tills man inser att dom andra fyrbenta får ligga på madrassen med stort M..bara för att dom är små och spinner ..hummm.. Nåja dagen började senare än vanligt med ett race på tomten med Gissa som byte...den lilla svarta saken som flyttade hit för 6 veckor sen...jag gillar henne faktiskt med det talar jag inte om högt. DCI, latisen låg inne halva dan bara för att följa med matte in till dom nya kissarna. Tre små söta saker som piper och med tiden kommer att plåga livet ur oss, men DCI är helt såld på dom..kan inte vara normalt... Mitt på dagen var det riktigt varmt ute så jag  tog vilopaus inne på hallgolvet som var svalt. Gissa var ute och åt ur askhögen sen bålet i helgen och ojoj vad arg matte blev..hehehe..hon blev inkommenderad i ca 6 sekunder sen var hon ute igen...och matte ännu argare..lät ungefär så här: Gissa för jävelen KOM HIT !!!! och jag hånlog..så höll det på ett par gånger och det var alltså inte solen som gjorde matte röd i ansiktet..det var Gissa!!När väl Gissa fattade att det var allvar så la sig lugnet igen.. Vi alla vovvar väntade på det utlovade badet och vid 18tiden åkte vi iväg..efter ett tag så svängde bilen ner på grusvägen och jag hade råkoll på var vi var och meddelade det bakåt..nu tjöt vi i kör..vi var nog ute ur bilen innan matte stannat och dök i...Hon kom med våra badleksaker och kastade ut till DCI och mig..det var ljuvligt att simma..Lilla Gissa vågade inte med ut utan väntade tills vi kom iland och snodde våra baddjur..tur att hon vet vad loss är..i en timme kastade matte åt oss vuxna sen var man rätt slut..medan den lilla svarta grejen for omkring och jävlades med oss och matte riktigt jätteblöt om skor och ben...hehehe... och efter en härlig runda i skogen åkte vi hem nöjda, blöta och glada..väl hemma vankades det kvällsmat och ett tuggben till efterätt..och nu ligger vi tre vovvar och gnager och matte tittar på TV....eller hon tror jag gnager...jag är ju här :)))   Yanni the BOSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar