söndag 18 december 2011

Valp och lite annat....

Tjena alla djurdiggare,!!!!!
Nu har jag pyttelite och snott datorn från matte som slavar med att städa efter oss :)  golven är bruna och fina tycker jag...men dom ska tydligen vara vita...klantmatte har vita golv och 4 hundar...hummmm...ingen stor hjärna där inte !!!!
Det har hänt lite här på lilla Zooet...vi har fått en valp till...en konstig ska med olika färger och "rosettöron" som heter Sinja !!!!
Jag höll på att dö av skratt när jag såg denna lilla råtta , en American Staffordshire Terrier
Men nu är hon så härlig med full fart...och jag håller på att lära henne allt om livet och en massa jävelskap med förståss....mest jävelskap tror jag !!!!

Gissa tycker med om henne fast hon hänger i hennes öron och drar....dom leker högljutt och då lägger sig DCI i och ska liksom betämma...trodde han ja...DÅ kommer jAG och morrar en gång sen är det lugnt igen..
.VEM BESTÄMMER IGENTLIGEN ???
Åhjo, matte tänker ni och likaså hon...hehehehe...trodde ni ja !!!!! Det är jag förståss.

Nu har mattes leder krashat totalt pga vädret så träningen ute är nerlagd för i år...så är det varje vinter här men vi tränas inne och sen har vi alla fina TRÄLEKSAKER som matte leker med os med...senast igår :))

Dom älskar jag !!

Annars blir det ju givetvis prommisar i skog och mark nästan varje dag...för röra på sig säger matte måste hon...och vi tackar ju inte nej till ett race !!!!

Och alla katter mår oxå bra...lite lätt plågade av valpen Sinja då kanske men dom säger ifrån bra :))...många klor har dom !!! och många pip och ynk höres :)))

Men på det hela sett är allt bra och jag har en fin flock att styra över...två som är på inlärning och en som tjurar och kan själv...givetvis DCI !!!

Nu är det dax för en sväng i skogen...jag ser matte ta på sig sånna kläder så hejdå för denna gång !!!


Mer info kommer   Yanni the BOSS of Sibbamåla Zoo !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar