tisdag 15 november 2011

Uppdatering av Zooet....

Hejhopp alla Fans !!!
Veckan som gått har ägnats åt DCI och hans tävling..spår och åter spår....och jag och Gissa har fått vara mycket i rastgården och nu gillar jag det faktiskt....kul att skälla på det mesta och busa med Gissa..har lät henne grävtekniker och hur man skäller på fåglar och sånt...mycket viktiga saker som man måste kunna om man vill vara en riktig hund....hon tror ju att hon är en schäfer :)...

Så nu vill DCI låna datorn och berätta själv om sin och mattes dag i Lessebo...så det kan han ju få...

Så nu har jag DCI ordet här !!

Matte och jag har haft jättekul denna vecka och jag har fått spåra och då hittat min älskade boll i slutet så nu vet jag vikten av att fullfölja spåret...annars blir ju min boll ensam kvar i skogen...hu, vicken hemsk tanke.
Och jag har lungat ner mig i tempot med för elaka Yanni hotade att ta mitt "sutte" !!!!!
Varje spårträning slutade dessutom med en prommis med Robbin och Ute...

Så nu till tävlingen i Lessebo..appellen som matte kallar det för...
Vi åkte jättetidigt och Yanno oxch Gissa med täcke förpassadea till rastgården så jag fattade att nått vatt på G.Matte körde som vanligt som satan och vi kom lagom tidigt för en långprommis innan lottning.
Hon känner ju till klubben och slingorna runt...jag nosade av och markerade in HELA Lessebo !!!

Sen bilen med täcke...det vatt kallt ju...och matte fick start nr 7....tog en bra stund innan vi fick komma ut till spåren.
Vi fick spåret percis vid bilen så jag kunde se vad hon gjorde.
Vid påsläppet vatt matte lugn och fin och skötte mig perfekt...och så iväg...
En pinne= prickig korv....missade andra för jag hade så bråttom ...tog vinklarna fint och hittade en lång pinne och matte blev jätteglad och jag fick min boll !!!!

Vi hade tydligen klarat spåret och nu vatt det bara lydnaden kvar....

Budföring har jag aldrig fattat visten med...vadå springa till främmande människor och sitta där...INTE jag inte....så det vatt 0 !!!

Sen blev det plastliggning direkt efter och dom la 5 + 4 så vi vatt bara 4 i vår grupp och jag LÅG STILLA OCH TYST !!!!! OCH FICK EN 10:A...matte jubblade och nästan grät av glädje...jag vatt SÅ BÄST !!!!

Lydnaden gick bra enligt mig och matte dock inte enligt dommarna...jag får tydeligen INTE BITA i mattes kläder, hoppa, tugga på apporten och tjyvstarta och så....vi kom på andra plast totalt av 9 tävlande men dock utan uppflytting...vad det nu innebär....matte vatt nöjd och glad iallafall...och på ett ärligt sätt annars hade jag känt det...mig lurar man inte med falskhet !!!!!

Väl hemma igen så hade flickorna skött sig i rastgården och fick komma in i värmen och jag hade ju mkt att berätta...kände att Yanni vatt avundsjuk långt ut i klorna men hon höll masken bra :)) Nu lämnar jag tillbaka till vad hon tror att hon är THE BOSS !!!

Jaha..nu är jag Yanni tillbaka...vadå avis INTE ALLS !!!!
okey lite då.....men jag fick ju vara med på kvällen sen...matte vatt bjuden till Sarah på födelsedagsmiddag.

Och hennes man Uffe ville rasta nån av oss och matte sa att jag skulle funka...vadå funka ??!!
Jag är ju bäst, så klart att jag följde med honom på en prommis på Carlandravägen och sen fick jag följa med in !!!!
Till Laban, Piivo och Maxía...tre små tibbar...det gick fint och jag aktade nosen för surtanten Maxía.
.Efter några trevliga timmar med mycket kel och gos vatt det hemresa igen.
Matte hade parkerat bilen precis utanför lägenheten och vi alla hade våra termotäcken på när vi satt där... Hon vill ha koll på bilen och oss hela tiden..hon är livrädd att nån skulle skada eller rentav ta nån av oss.

Ha, nått som hänt med som jag bara måste skvallra om !!
Gissas totala demolering av köket natten till lördag...hahahaha....det såg ut som satan ...hon hade gått lös på soppåsen med besked !!!!!
Matte hade vatt uppe och rasslat som vanligt på natten och glömt Gissa på fel sida grinden till sovrummet !!!!!
Själv göra, själv ha !!
Matte mumlade nått om dryga jävla hundar men sa inget till Gissa... hon menar på att man måste bli tagen på bar gärning för att få en utsällning...har det redan hänt så biter hon ihop och städar upp...gäller oss alla hundar som katter...mycket sund inställning tycker jag !!
.Hon skulle ju åka och tävla så det fick vara till hon  kom hem !!!
Ska ta ett snack med lilla Gissa om hur man beter sig i ett hus !!!!!!!!
Detta var allt för denna gång...nu ska jag ut och återställa ordningen här på Zooet... ut och mangla liten rottis och stor DCI ......

      Yanni the BOSS !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar