tisdag 1 november 2011

Långresa och smått och gott....

Hejhopp !!!

Nu vatt det ett tag sen och mycket har hänt....vi har vatt på långresa med matte , Lillemor och Anna...och alla 8 vovvar som ingår i alla hushåll :)...så matte kopplade släpet på Mercan och lastade in oss...JAG i släpet...fy fan....
Gissa den lilla inte så smarta hunden hade dagen inna ätit EKOLLON och vatt jättedålig på natten så matte ville ha henne inne i bilen..i säkerhetsbältsselen och likaså DCI...jag blev så AVUNDSJUK men fick min hämnd senare...hehehe....

Lillemor kom hit och hennes vovvar har sinna egna platser i släpet...Sen bar det av till Spjutsbygd för att hämta upp Anna med vovvar...Lexie-schäfer fick oxå åka släp...för första gången...och lilla Stehpie inne i buren med Mixi....nu vatt vi fullastade..inte en fluga hade fått plats..

Och jag undrade ju givetvis vatt vi skulle...matte hade inte sagt elle visat nått...inga täningsaker med eller träningkläder på matte utan hon hade missan hottat till sig..tilloch med lite smink....SKUMT !!!!

Det vatt livat i bilen hörde jag av DCI på en ratsning och min svartsjuka steg...
Vi stannade på nått som heter EKO-hallen...en bautastor affär....kunde ju betyda godis till oss....
Matte lämnade DCI och Gissa lösa i bilen...ett fatalt misstag !!!!

Efter ca 1 timme kom dom ut med stora kassar och möttes av en syn i bilen..GIssa hade röjt HELA bilen...bajspåsar, Lillemors fina väska, träningsgrejer ALLT var demolerat....jag kunde höra matte när homn mummlade nått om satans jävla hundskrälle !!!!

Hehehehe...jag kunde ju talat om att det skulle gå så..Gissa vill inte vara själv..tyvärr...jag belv utsläppt ur min box och Gissa flög in..med besked...och FICK ett TUGGBEN..vadå, hon hade ju inte vatt duktig precis...men matte hade köpt till oss alla och hon tyckte att det Gissa gjort inte vatt så farligt !!!!!

Så hon blev på gott humör fort igen :)) och jag fick sitta inne i bilen !!!!!
Hos Anna och DCI i baksätet ......MYSPYS !!!! Sen åkte vi en bra bit till och matte lyssnade noga på sin GPS ( som Gissa med hade gett en omgång men den överlevde)...

Vi hamnade i Helsingborg och på helt rätt ställe...vi blev rastade och vattnade och så försvann alla människor in i ett höghus...och jag höll ställningarna i bilen ....skällde på alla som kom för nära.
Det tog ett bra tag innan matte kom tillbaka och vi skulle hem...och hon luktade VALP !!!! Den lukten känner jag igen !!!!  Skulle vi få en valp hit ?????? JA det ska vi !!!! 

En liten Sinja..en renrasig amstaff med stamtavla....ska bli så kul och få fostra den....
Detta har matte hållit hemligt för mig hela tiden...men om tre veckor kommer hon hem !!!!!
Hemresan gick fort (GPSen sa till hela tiden om överskriden hastighet ) och smidigt...alla vi vovvar vatt trötta och nöjda över att bara fått följa med på denna resa..matte, Lillemor och Anna är ju så goa vänner och hade så kul i bilen !!!

Härligt tycker jag !!!

Dagen efter vatt natte inte så bra i kroppen så det blev en hemmadag..

På lördagen fick Gissa följa med in till stan med Sarah och Pivvo.. en lite tibbe.. Dom åkte med buss. tur att Sarah vatt med för matte hade inte kommit på rätt buss hem igen..hennes lokalsinne är liksom 0 Detta kallas socialträning..alla vi vuxna vovvar har gjort det som små...så DCI, Mixi och jag fick stanna i rastgården.

När dom kom hem vatt matte SÅ NÖJD med lilla Gissa...hon hade skött sig underbart och jag tog åt mig med...för jag har ju fostrat henne och talat om hur man sköter sig...dock missat biten med att inte demolera allt när man blir ensam...men hon är ju bara 1 år så det fixar sig...

DCI fick även ett spår och det gick fint ...
På söndagen vatt det tävling för DCI..appellen...gick rent åt helvete då han missade på spåret men fixade tillslut en fin lydnad så matte vatt glad iallafall :))) 
igår lämnade matte in sin bil på lagning efter grävlingkrocken och fick ut en intehahundibil...dvs hyrbil...med dragkrok så idag ska vi till klubben och träna.....SÅ KUL SKA DET BLI !!!!!!
Det var allt för denna gång mina vänner !!!

         Yanni the BOSS of Sibbamåla Zoo !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar