torsdag 10 november 2011

Tjena alla vovvediggare !!!!

Nu vatt det ett tag sen sist och jag ska försöka komma ihåg vad som hänt...
Jo, matte har ju efteranmält DCI till en appell i Lessebo så nu ligger DCI i hårdträning igen...spår varje dag och lydnad ett par gånger i veckan
Och jag och Gissa får givetvis vara med oxå... Vi får ett uppletande eller ett godispår...mest Gissa då...

Veden är oxå ett projekt som har tatt fart...Två fina vänner kom och hjälpte matte med detta..och vi vovvar hjälpte med till...mest genom att vara ivägen !!!!

Men nu ligger all ved på trappen så vi knappt kommer in...nån av katterna rev ner högen så dörren INTE gick att öppna :)) tur att det finns en dörr till ut då...
Eller en kattlucka där matte låg och krälade och svor för att få bort vedträna som spärrade dörren...gissa om vi vovvar skrattade !!!!
Men nu har matte lätt att komma åt veden hela kalla vintern och det är huvudsaken !!!! 

Nu har ju matte oxå fått tebaks sin älskade lilla bil med fina dubbdäck och spoiler med nya dimljus ... och lämnat tillbaka hopp och skuttbilen !!!!

Så nu får vi alla plats igen....det är skönt för Gissa och jag har ju haft mycket rastgårdsstudier....eller utgrävningar om man så vill :)

Men tebaks till DCI ..han har spårat riktigt bra denna vecka
Han har så jättebråttom i starten att jag fick ta ett snack med honom så han lugnade ner sig.
Men det vet inte matte om så hon tror att det är hennes träning som gjort honom lugnare
Jag hotade med att han ALDRIG mer fick använda sitt "sutte" och det funkade.
Nu är han lugn och tar spåret bra vid flaggan....och vinklarna, sen har matte mutat in apporterna med prickig korv !!!!!

Det funkar....vi får se på lördag hur det går !!!!

OCH har ju matte fyllt år...nu är hon jättegammal ju !!!!
Det vatt en trevlig dag för både gammelhusse och gammelmatte kom ...och jag blev SÅ GLAD...eller flippade ur helt som matte sa...hummm

Mycket klapp och kel i soffan med lilla Gissa som konkurrent...hon ville med var hos dom...det slutade med att ingen fick luft och vi låg övrest !!!! 

Sen kom Anna med sin lilla söta amstaffvalp Stephi som oxå fick komma in...DCI gillade henne...lite för mycket.
Hon är nog på väg in i löp och han uppvaktade henne på hög nivå.

Matte fick lite roliga saker i presenter med...pengar av gammelmatte, vintedäck av gammelhusse, fina fluffiga sockar , ljus, coca-cola och tre HUNDBEN av ANNA...hon tänkte på oss med !!!!!! 

Lillemor kom givetvis med och matte fick en jättefin väggkalender där man kan skriva in alla familjemedlemmar och vad dom ska göra, så Matte, DCI , jag, Gissa och lilla Sinja blev uppskrivna direkt.
Sen kom Mattes Mor från Växjö med och hon hade en STOR TÅRTA med sig...som vi INTE fick smaka då det vatt choklad på....SUCK!!
Och hennes present vatt en helt underbar ljuslykta med en schäfertik med sina två valpar...man sätter ett ljus bakom så lyser det upp hundarna...

Matte blev jätteglad..den är SÅ vacker...och inköpt på Hawaii !!!

Senare på kvällen skulle vi till klubben för avslutning på träningstävlingarna....vi fick våra täcken på och matte hade vanliga kläder så jag fattade inte riktigt vatt vi skulle

 Vi fick ju ändå inte komma med in men jag hörde hur dom sjöng för matte !!!!!
och hur röd i ansiktet hon blev -det hördes visst ut !!!!!
Matte, jag och DCI kom på fjärde plats och vi fick en liten gottepåse och det fick Gissa med :)) fast hon inte vatt med.
Så den dagen då matte fyllde 40 år vatt jättetrevlig !!!!
Och matte säger att hon inte känner sig äldre än 25...typ...
Dagen efter dvs den 9 nov fyllde gammelhusse år och han fick en jättefin kofta och en pytteliten bok om stjärntecknet skorpionen...
.Domma dagarna fram till tävling blir det DCIträning och lite bara för oss flickor...men det förstår jag ju.....men lite avis är jag allt !!!!


           Yanni the Boss !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar