måndag 24 oktober 2011

Orättvisa och död grävling....

Tjena alla fans !!!!
 Isöndags skulle matte och bästa vännen Lillemor på äventyr och före att alla vi då 6 vovvar skulle få plats så tog matt hundsläpet........inte min favvogrej att åka i det......åker hellre inne med matte i buren....om jag får bestämma vill säga !!!!!!!

Matte rasslade upp på gott humör och stel rygg...och människor måste tydeligen klä på sig jättemycket kläder för att kunna gå ut.....löjligt tycker jag med min fina PÄLS !!!! Det var långkalsonger högt och lågt , fodrade byxor, långärmströjor och termojacka..sen såg matte ur som en michelingubbe :)))) och det är bara lite kallt ännu...vill inte tänka på hur hon ser ut i december.....

Nåja, vi skulle tydeligen och titta på en utställning i ridhus...och det är ju kallt...om man inte är en tuff schäfer !!!!
Alla vi vovvar här hemma fattade ju fort att nått speciellt vatt på G och for runt till matte fick ett psykbryt och lade oss på mattan....där SKA man bara ligga och vänta....inte krypa eller pipa...INTE lätt !!!

Vi kröp och pep medan matte stånkandes fick på sig skor, mobli, cigg och godis till oss....sen jävlar...vi flög ut genom dörren och landade i grinden typ..
Matte skulle backa till släpet och lastade oss sen och jag sa än en gång till Gissa hur BRA och hur GLAD matte blir om hon åker i släpet...och änengång gick hon på det !!!!!!!

Och jag och Mixi fick åka inne...sen kom Lillemor med sina Robbin och Ute och dom har "sina" platser bak i släpet...lastat och klar styr matte mercan mot Bräkne-Hoby och Blekingemästaren....väl framme så hör jag matte säga att Gissa skulle få följa med in på lite träning.....
MEN JAG DÅ ??.....taskmört.....jag protesterade högjlutt över detta och fick med DCI på ett yl !!!

Inget hjälpte...så Gissa ..den lilla råttan fick mattes uppmärkasamhet och hon hade vatt SÅ duktig och SÅ trevlig...jag vill SPY !!!! Efter nån timme så rastade vi av och Gissa fick stanna och hon sktöt om hur duktig hon vatt och alla vovvar hon fick hälsa på osv.......Jag blev jätteavundsjuk !!!!!!!

Sen skulle vi didare till karlshamn på en föreläsning med Barbro Börjesson som matte överaskade Lillemor med...hon gillar henne....där nere fick vi en prommis en och en igen sen vilade vi alla och sov inågra timmar...vi skäller ju inte SÅ mycket i bil och släp...lite uppfostran har vi ju fått och fattat !!!!

På hemvägen vatt det ett himla tjatter om vad som sagt på föreläsningen och både matte och Lillemor var överrens om att det vatt mycket BRA och en del samma tänk som dom redan har.....väl hemma vatt vi SÅ trötta alla så vi somanade direkt efter maten...säväl matte....
Men vicken fin dag med matte och mina vovvevänner !!!!!!!!  

Måndagen började med att DCI, Mixi och matte åkte en sväng och ställde då MIG och Gissa i rastgården...jag visst inte vad dom skulle göra...fick inga signaler om att det vatt något speciellt...MEN DCI hade vatt och spårat !!!!!!!

JAG DÅ ?????  

Svartsjukan kokade nästan över och DCI sprang omkring och skröt om hur han klarat det nen och det andra....då fick jag nog och gick sur in och la mig....blängde lite extra surt på matte ...som fattade och försökte förklara...men jag är ju en HUND så hur skulle jag fatta det !!!!!!!
Jag GÖR ju det igentligen men det erkänner jag ju inte !!!!!!

Sen tog vi alla det ovanligt lugnt...matte hade jätteont och pendlade mellan soffa och säng....tills hon fick ett ryck att köra en sväng !!!!!
Mitt i natten..men vi är ju alltid på hugget så in i bilen...selar på och iväg....vi kom ca 1 km då matte tvärnitade och det sa klonkbonk under bilen...matte svor en lång ramsa om förbannade grävlingar osv.....
hHon backade tillbaka och gick ur ...den vatt död likaså dimlyse och spoiler på lilla bilen.....och när matte var tvärsäker på att den vatt heldöd fick JAG komma ut och nosa...har aldrig sett en sån i mitt liv...svart och vit med raggig päls.....lite läbbig och jag reste lite ragg....matte var tuff hon...hon tog den i nackskinnet och la den fint i diket.....lilla fina grävling.....Nu är vi hemma igen och matte sover nästan...hon ligger med sina hörselproppar och vrider sig på madrassen M så nu ska jag göra henne sällskap !!!!!!  Yanni the BOSS !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar