onsdag 19 oktober 2011

Mycket på en gång....

Hejhopp alla !!
!Nu vatt det jättelänge sen jag bloggade....lovar att bli bättre på det nu...om jag får ha datorn vill säga.....Matte kastade till mig den "gamla" Dellen...men va fan...jag vill ju använda
den NYA !!!

Mycket har hänt och det skulle bli 14 sidor så jag tar det jag tycker är roligast.
  Det har blitt mkt träning för oss nu..känns som om matte har kommit in i flytet med värken igen så det funkar att träna oss tokiga vovvar...
Vi är ju 4 stycken nu så hon har fullt upp....och jag vet att hon bara ÄLSKAR detta liv !!!!

  Så nu är hundsläpet i funktion igen...när det kopplas så VET vi vad som väntar och då flippar vi ur riktigt !!! jag är ju lite högtempererad...likaså DCI.....Gissa är däremot lugn och fin :)...till mattes stora glädje !!!!
  Hon tycker att JAG ska åka i släpet...jag som är BOSS och allt...vill hellre åka i bilburen så jag övertalade Gissa om hur BRA det är att åka i släpet och hon gick liksom på det...så nu äger jag bilbur och matte...jag får ju ofta som JAG vill...hehehehe....

Vad matte än hittar på nu med oss så har vi jättekul...    ut i skogen bli det ju inte riktigt nu då man kan bli tagen för en ÄLG så prommisarna ligger lite nere nu...men vi träffar bästisarna i trädgården och på klubben flera dagar i veckan iallafall....så jägarna får vara i fred...lugnast så typ !!

Vad har hänt mer ???         Jo matte är på nån konstig utredning långt borta...vi har fått följa med i bilen men hon tycker inte att vi är skyddade i baksätet trots SÄKERHETBÄLTSSELAR.....vicket det är lag på nu...bur eller sele....INGA LÖSA VOVVAR I BILARNA med andra ord :)

Så jag och Gissa har fått vara kvar hemma i rastgården 2 ggr....det är ju motbjudande att JAG inte får följ med utan att DCI och Mixi får det !!!!!!!!!!!!!   Hummmm.... Men matte tror hon bestämmer ju så.....hihihi...en dag så....
 DCI står ju bara och tomskäller hela tiden så därför får han följa med då matte är rädd om grannsämjan här i byn......

Som sagt blir det träning 2-3 dagar i veckan nu och mkt lek däremellan...både inne med matet och ute på tomten....Matte tycker det är helt underbart att bara kunna släppa ut oss som hon kan här.....annars hade hon inte kunnat hatt hund alls..eller alla
ljuvliga katter !!!!!

Jag har ju även vatt skendräktig som matte kallar det för och så även Gissa....men JAG vatt tvärsäker på att jag skulle ha en kull och fixade med hjälp av Gissa en FIN lya på tomten...under Roderdendronbusken på baksidan....där är det lä och fin brun jord att gräva i.....la även ner lite leksaker som "valparna" kunde leka med...eller INTE....

Elaka matte drog dessutom ner på min älskade MAT...jättesuck !!!!!!! Hon sa att jag var TJOCK !!!!!!!!!! jag, fet, nähäääääää.....bara lite extra hull till "valparna" !!!

Självklart hade ju matte rätt, INGA valpar, vare sig hos mig eller Gissa....SYND och jag vatt ju så säker...trots att ingen parning skett......jungfrufödsel på hund !!!!!

Men nu är allt normalt igen och jag får min stora portion igen....  matte har tränat DCI mkt nu med...hon tävlade honom i söndags men fick tyvärr bryta på av snedsteg som blev ishias och ingen kontroll på vänster ben...hon vatt jätteledsen sen men har nu repat sig och ser fram emot derans nästa tävling snart.....hon kämpar liksom på som fan !!!!!
 Jjag ska inte tävlas mer iår utan till våren...nu är det DCI som gäller......sen kommer ju Gissa med....den lilla svarta duktiga saken :)) matte är SÅ nöjd med henne och jag förstår det...hon är mkt lugnare än oss tokiga schäfrar :)) men har en  suverän förighet och arbetsvilja...hon skulle gå genom en stålvägg för en gottebit..
En sån enorm stakr näringdrigt säger matte....på både gott och ont ;)) ingen ting får ju vara ifred här hemma...allt blir renslickat oavsett vicken nivå det befinner sig på...hon är så vig, den lilla rackaren !!!!! Och matte blir halvtokig på henne.....

Och lite om katterna med.......jag har ju försökt få dom till att bli mina "valpar" utan större framgång...den enda som är så gosig så är det Liten Burma...men han diar ju året om :)))
Dom små kattungarna är nu stora och lever jävel här hemma....hänger i gardiner och klättrar upp på mattes ben ...vars sig byxor finns eller ej !!!! hahaha...många svordomar och skratt från oss har det blitt !!
Alla katter tycken nog nu att vädret är dåligt och befinner sig mest inne....Gamla fina Spökis håller ställningarna än....15½ år gammal !!!! Han sätter kattungar och oss vovvar på plats...bättre än matte ibland :)))  och inga blommor lever längre heller tack vare marodörkattungarna
Annars känns det som om livet leker ...för alla oss djur och våran fina matte som trots mkt värk ger oss ett fint och innehållsrikt liv...måste ju fjäska lite så matte blir glad...nu när jag snott åt mig NYA Dellen  
Till helgen händer det grejor.....JAG och matte ska på halvdagskurs och lära oss lite fina nya saker...ska bli så kul och vara med matte på lördag !!!
Dom andra blir säkert avundsjuka men det bjuder jag på ...hehehe...elaka jag !!!!
'Det här blev mkt på en gång...igen...ska bli bättre...det lovar jag !!!!!!!!!!!
 
Många vovvekramar från MIG..Yanni the BOSS !!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar