fredag 21 oktober 2011

Mina valpar....

Tjena alla igen !!!

Jag vill bara berätta vad som hänt sen sist.....den största nyheten är att TVÅ av mina fina valpar är röntgade med HD: A ED:UA !!!!!!!!!!!!!!  Jag är en stolt mor nu....så grattis till ägarna som har äran att fått fina Yannivalpar, som matte kallar dom för :))

Andra småsaker har ju med hänt....i torsdags vatt matte iväg på den där grejen då hon åker långt och denna gång lämnade hon MIG och Gissa HEMMA i rastgården......diskriminering !!!!!!
DCI och Mixi får följa med men inte JAG....bara för att jag och Gissa är tysta och fina...jag ska banemej oxå börja tomskälla så jag med får följa med :((((

När matte väl kom hem vatt hon på gott humör och vi skulle till klubben och träna.....vilka VI ??...hon och DCI bara !!

Jag vet ju innest inne att det är för att dom ska ut och tävla snart och att matte bara orkade en hund....men liiiiite svartsjuk är jag allt !!!!!
  Vi alla fick vår belöning senare då det blev en prommis med Robbin och Ute....så blöta och trötta kom vi hem och fick mat och somnade,
Tror matte somnade först...typ i soffan...raglade dock in i bingen sen :)) skönt att se henne få sova...hon vankar ju ivanliga fall bara omkring och STÖR oss i vår viktiga skönhetssömn !!

Dagen började med en sovmorgon och senare frukost...matte hade inte eldat igår så det vatt kallt som tusan inne och kaminen kom igång fort..matte har suttit i soffan insvept i filtar likt en mumie...och varje gång hon skulle upp så steg hon på filtarna och vinglade omkring...likt Frankensteins monster :))  Sen när vatt vi dryga och trackat henne en stund så bjöds det på "Leta kattorrisar" på tomten...matte ur funktion och vi rabiata...då kommer det torrisar....vi letade 1 timme...vi schäfrar alltså....Gissa höll på resten av dagen...tokig vovva !!!!

Hon har sånt intesse för allt ätbart !!!! Och med ätbart menas oxå smaskiga kattlådor, sopor, blommor,jord mm...till mattes stora skräck....eller äckelfaktor.
  Vi hittade på lite bus med genom att ha grävt en ny jordhåla mitt på gräsmattan...kan vara bra att ha tyckte vi men dock INTE matte...hon har ingen humor !!!

Nu ikväll har vi fått tuggben, matte glass och kissarna burkmat  så alla vatt nöjda med dagen !!!!

 Och imorgon ...då ni....då ska JAG och matte på kurs!!!
HURRRRRRRAAAAAAA !!!! Bara VI...hörde matte mummla nått om DCI och Gissa i rastgården för att slippa hundsläpet...
Jodå, vår matte pratar alltid för sig själv, lagom högt för jag ska höra ALLT !!!
Så det blir bara vi och lilla Mixi....jag längtar !!!! och jag spanade in en STOR falukorv i kylen...som nog är morgondagens träningsgodis.
Så nu är det dax för mig med att få min sömn så jag är på hugget imorgon !!!!! 
                                                               Yanni the BOSS of Sibbamåla Zoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar