tisdag 20 december 2011

Prommisar och skratt !!!!

Hejhopp igen alla!!

Ska blogga lite oftare nu har jag lovat...om jag kommer över datorn vill säga...ibland är matte väldigt ägande och vill inte dela med sig :)
Nu tittar hon på TV så jag passar på..

Sen sist har vi vatt på ljuvliga prommisar i skogen och badat i sjön. Matte blev lite bekymmrad över kylan men vi har päls...iallafall två av oss,
Gissas päls finns men inte mkt och Sinjas är ju inte alls, därför har hon alltid täcke på sig när vi är ute...ja å så är hon ju valp och kan kanske inte hålla värmen som vi andra galna hundar, matte är livrädd för att vi ska bli kalla och därav sjuka,..hon är ju bara mån om oss ju.

Vi far över stock och sten och matte försöker förtvivlat att få några fina foton på oss....hehehe...många svans och öronbilder har hon :))
Vi är så snabba så det går inte att fånga oss på kort.

Och matte har ju även vatt hos sin "röris" och klippt klorna på hans vovve och VI TIKAR fick följa med in.
Spännande med nya hem och hundar..så vi fromligen manglade stackars Sluggo och for in för att snoka...
Gissa hittade givetvis smörgåstårtan påp bordet sen satt hon där, jag hittade katten som inte tyckte om mig särskilt mkt och Sinja hittade allt möjligt att stoppa i sig på golven.
Hon äter ju vad somhelst...måste ta ett snack till där...varna för ev operation av konstiga saker osv...

Det vatt jättemysigt att vara med där och Sluggo tyckte det vatt kul med nya vänner, den ända som hade invändningar mot detta vatt DCI som snällt fick sitta kvar i bilen

Han och Sluggo hade inte vatt en bra kombo...och han fick ett ben och vatt ändå inte nöjd.

Jaja,  matte, Lillemor och Röris smaskade i sig en STOR smörgåstårta och vi fick givetvis med smaka och Sluggo fick sina klor klippta, i sängen ???, då blev jag lite smyg, jag tyckte det såg skumt ut att dom lade sig i där, matte och röris OCH Sluggo, SKUMT, så jag var med tvungen att vara med...nära min matte, men dom klippte ju bara klor och den vatt allt bra igen.

Jag skyddar min matte in i döden vet ni !!!!!

  Och vår matte fick en jättefin amaryllis en en tjusig kruka med hem som tack !!!
Lite besviken vatt jag för vi fick inte träffa Robbin och Ute den dagen.

MEN igår blev det prommis med HELA flocken igen !!!!!

Uppe hos "mamma" Karin, så Sassa, greyhound var med oxå, hon är den enda jag INTE springer ifrån trots tappra försök.
Det blev en underbar runda i fårahagen med många träskbad och megarace...man kan springa 200 meter rakt ut i hagen och tillbaka igen...jättekul !!!! Ända gången matte tillåter oss att försvinna så långt bort är här och nere vid sjön...annars är vi aldrig mer än 20-25 meter ifrån.
 
Matte hade inte så bra skor på sig och svor långa ramsor om träsk och vatten...skyll dig själv tänkte jag stilla :)) det har ju regnat i veckor så vad fan tror du...typ.
Och så kom megaskrattet när matte skulle över lilla bäcken och helt plötsligt står med vatten halvägs till ena knät...
Det hon sa då ska INTE skrivas här och det behövs många tvålar att tvätta munnen med hemma sen ;)

Och som om det räckte där då, lite senare ser jag matte och sen inte alls, hon hade hastigt och säkert lustigt intatt ryggläge på backen, snubblat över en sten,
Nu låg jag nästan dubbelvikt av skratt , likaså dom andra vovvarna och nu ville vi ALLA rädda matte varav att hon fick 7 blöta dreglande hundar över sig med..
Det gjorde saken INTE bättre...orden som kom då trodde jag inte att man kund kombinera ihop :))) till och med Lillemor skrattade!!
Så detta vatt inte en av mattes bättre prommisar kan jag säga...därav ryggvärk idag, hon slog sig ordentligt...tyvärr men det såg kul ut !!!
Lillemor fick upp matte igen och tappert haltade hon vidare en stund till..

 Sen blev det bilen med termotäcken på för vi skulle åka och handla...eller matte skulle...det tog nån timme sen vatt vi hemma i värmen igen och somnade direkt efter maten..OCH jag tyckte innan jag slocknade att jag skymtade en STOR julskinka som lades i kylen,,,SMASK !!!!

Det här vatt ytterligare några härliga dagar med vår älskade matte och MIN fina flock !!!!
Idag är matte riktigt dålig i ryggen...mkt pip och gnäll har det vatt hitintills idag, men det blir nog ändå en runda i skogen tror jag...utan stupande matte...hon har tatt fram sina kryckor och det låter bra så hon står upp i fortsättningen !!!

      Yanni the BOSS !!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar